Citroën B14 | |
---|---|
Productiejaar | 1926 - 1928 |
productieland | Frankrijk |
opvolger | Citroen C4 / C6 |
datum foto | 15/07/2019 |
plaats foto | Autoworld Brussel België |
In maart 1927 werd de B14 de B14F met remmen, ondersteund door de bekrachtiger van George Westinghouse. De topsnelheid bedroeg 80 km/h. De keuze was enorm uitgebreid; in de catalogus van die tijd stonden de volgende modellen:
- de torpédo (4 open deuren met kap) in de versies série, luxe en commerciale,
- de conduite intérieure (4 deuren, 6 ramen en achterbak) in série, demi-luxe en luxe,
- de berline (4 deuren, 4 ramen en achterbak) in série en demi-luxe,
- de familiale (4 deuren, 6 ramen en achterbak) in luxe,
- de coach (2 deuren, 4-persoons) in série en luxe,
- de cabriolet (2 deuren, 2, 3 of 4 zitplaatsen) met of zonder kap
- de coupé de ville
- de taxi met aparte stuurcabine, landaulet en 'conduite intérieure' landaulet
- de normande (open bestelauto)
Op de Parijse Autosalon van 1927 werd de verder perfectioneerde B14G gepresenteerd. In zijn tijd was dit model uiterst succesvol.
bron: wikipedia
Maak jouw eigen website met JouwWeb